مطالب متفرقه

شارژ کارتریج خوب است یا بد؟

یکی از مهم ترین اجزای پرینتر کارتریج آن است، چرا که جوهر دستگاه درون آن قرار گرفته و پس از به اتمام جوهر کارتریج، باید شارژ کارتریج و یا تعویض آن انجام شود.
هر 6 ماه یکبار باید نسبت به تعویض و یا شارژ کارتریج اقدام کنید. البته این موضوع وابسته به مصرف کاربران است و گاهی تا 3 ماه هم کاهش یابد.
البته باید این موضوع را بدانید که کارتریج‌ها محدودیت شارژ شدن دارند. کارتریج‌های اصل اورجینال را تا 8 بار و کارتریج‌های طرح را نیز تا 3 بار می‌توان شارژ کرد.
چیپست، قطعه‌ای داخل کارتریج است که وظیفه آن نمایش مقدار جوهر یا تونر باقی مانده در کارتریج است که در صورت سوختن هم هیچ چیز را نمایش نخواهد داد.
در برخی موارد ممکن است کارتریج خود را شارژ کرده و همچنان با پیغام اتمام کارتریج مواجه شوید. در این حالت مطمئنا چیپ کارتریج سوخته است و باید تعویض شود، زیرا زمانی که چیپ این پیغام را می‌دهد دستگاه پیغام چاپ را نخواهد داد و چیزی چاپ نخواهد شد.
گاهی هم ممکن است صفحات چاپ شده غیر واضح و تار باشند که در این حالت معمولا شما به فکر شارژ کارتریج و یا تعمیر پرینتر می‌افتید؛ اما باید بدانید که مشکل اصلی شما در این حالت آسیب دیدن درام پرینتر است که با تعویض آن مشکل دستگاه برطرف خواهد شد و اما در صورتی که مشکل برطرف نشد مطمئنا دستگاه نیاز به تعویض کارتریج دارد.
از مجموع مشکلاتی که با تعویض و یا تمیز کردن درام کارتریج برطرف خواهند شد وجود لکه‌های سیاه روی کاغذهای چاپ شده، پایین بودن کیفیت چاپ، چاپ صفحات خالی یا خاکستری، بروز صداهای غیر معمولی و … هستند.
در پاسخ به این سوال که شارژ کارتریج خوب است یا بد؟ چند پاسخ وجود دارد برای برخی افراد که کیفیت چاپ برای آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است مطمئنا تعویض کارتریج بهتر است اما در صورتی که هزینه آن برای شما اهمیت دارد پس بهترین و به صرفه ترین راه حل، شارژ کارتریج است.

تفاوت شارژ و تعویض کارتریج

در این بخش قصد داریم شما را با تفاوت‌های شارژ و تعویض کارتریج آشنا کنیم.

    • برای مثال در اولین مرحله باید بگویم هزینه پرداختی برای خرید کارتریج مطمئنا بیشتر از شارژ کارتریج است و برای خرید کارتریج مشتری هزینه 4 برابر هزینه شارژ کارتریج را پرداخت می‌کند.
    • کیفیت چاپ در صورتی که کارتریج خریداری کنید بهتر از شارژ کارتریج است البته باید بدانید که اگر به مراکز تخصصی و معتبر سرویس و تعمیر پرینتر مراجعه کنید و یا شارژ کارتریج در محل بگیرید و به بهترین شکل ممکن شارژ کارتریج را انجام دهید و از کیفیتی برابر با کیفیت خرید کارتریج بهره‌مند شوید.

در صورتی که دستگاه شما پیغام به اتمام رسیدن جوهر را داد و توانایی شارژ یا تعویض کارتریج آن را نداشتید می‌توانید کارتریج را خارج کرده و آن را تکان دهید؛ در این حالت پرینتر توانایی چاپ چند برگه دیگر را دارد.

اگر پرینتر شما صفحا را چاپ نمی‌کند، اولین کاری که می‌کنید، بررسی وضعیت کارتریج است. اگر کارتریج دستگاه هنوز به اتمام نرسیده، باید نسبت به تعمیر پرینتر اقدام کنید.
خرید کارتریج

زمانی که متوجه به اتمام رسیدن جوهر و تونر کارتریج شدید مطمئنا دو راه پیش رو دارید؛ یکی اینکه کارتریج را شارژ کنید و یا اینکه جهت خریداری کارتریج جدید اقدام کنید.
در صورتی که قصد خرید کارتریج جدید دارید، باید بدانید که کارتریج ها دو دسته اند: اصلی و طرح.
کارتریج اصلی معمولا ساخت شرکت سازنده پرینتر است و دارای کیفیت بالا است ولی نکته قابل توجه قیمت بالای آن است.
کارتریج طرح معمولا نمونه‌ای از کارتریج‌های اصلی است که اگر درجه یک آن را خریداری کنید مطمئنا کیفیت مناسبی دارد و معمولا هزینه کمتری نسبت به کارتریج‌های اصلی دارد.
کارتریج‌های طرح در سه درجه مختلف در بازار موجود هستند که درجه یک آنها نسبت به درجه دو و سه کیفیت بهتری دارد.
برای خرید کارتریج باید مراقب باشید که نوع تقلبی آن را خریداری نکنید، چرا که علاوه بر هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید اصلا پرینت با کیفیتی را دریافت نخواهید کرد.
پس بهتر است اگر قصد خرید کارتریج را دارید، کارتریج اصلی و یا طرح درجه یک آن را خریداری کنید تا در حین استفاده از آن دچار مشکل نشوید.

در برخی موارد ممکن است پرینتر شما دچار مشکلی شود که با تعویض و یا شارژ کارتریج هم مشکل آن برطرف نشود و نیاز به عیب یابی داشته باشد در این حالت برای تعمیر پرینتر خود می‌توانید از تیم حرفه‌ای آچارباز کمک بگیرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا